det var den veckan det :)

Tiden rullar på, den här veckan har gått fort, har haft fullt upp, kul med semester!!
Lördag var vi bjudna på grillning i storebrors torp, han firade födelsedag. Mycket trevligt med massa skitsnack och skratt :) Hade hittat kockums-tallrikar på loppis i Gamla stan, han samlar på den serien, så det blev han glad för. Köpte också en hake som dom kan sätta på toadörren Lomma, så man slipper sitta och hålla handtaget när man skiter. Det blev han också glad för tror jag :) Söndagen satt vi i bilen mest hela dagen, blev en liten roadtrip, mysigt i regnet!

På måndagen var det halvrisigt väder så vi drog till Lekrymden och hoppade och busade i några timmar.
Tisdag var det dags för kalas på torpet igen, mormor, moster och kusin från Australien kom på besök, vi fikade och pratade mera skit :) Alltid trevligt!!

På onsdagen packade vi ihop och åkte till Furuvik, hade hyrt stuga på campingen precis vid parken. När vi åkte hemifrån regnade det, men när vi kom fram sprack det upp och vi fick sol hela dagen, sån jäkla tur!!!
Vi gick runt och hälsade på alla djuren, sen var det dags för tivolit, det var ju höjdpunkten!! Gud va dom gillar karuseller, det har dom nog fått av mig! Särskilt Stella, hon är inte rädd för nånting, ville åka ALLT, fast det gick ju inte, hon är ju för liten för vissa saker än.. Men spökslottet var favoriten, konstigt nog :)
Zebbe gillar nog det mesta med fart, skrattar gott när det kittlar i magen!! ÅH vad kul det kommer bli på Gröna Lund!!!

Stugan vi hade var ju inte i största laget, och det fanns typ inget i den, vet inte hur dom hade tänkt sig att man skulle laga mat med en visp och en stekspade??
Men det funkade. På Torsdagen var det lite sämre väder, men vi hade kollat in ett lekland innan vi åkte hemifrån, så vi knappade in det på GPS:en och drog dit för några timmars lek och stoj, till barnens stora lycka :)
Synd om Andreas som fick feber och var allmänt risig:(
Hem till stugan sen och gjorde hamburgare med bröd, sen käkade vi lite godis och lyssnade på regnet, och barnen som slogs;)
Men sen hade vi sångstund i våningssängarna, och det var jättemysigt, det ska jag införa varje kväll tror jag!!
I morse var det dags att packa in allt i bilen och åka hem, gud va jag längtade hem denna gång!
Stannade till vad Dragon Gate, helt knasigt, ser ut som ett stort kinesiskt palats, precis vid E4:an, det var lite coolt att titta på allt.
Lägger in bilder sen, har inte lagt över dom på datorn än.

dålig

jag e på att uppdatera just nu!

uppdatering

Fan jag är alltid så noga med att ställa in P-skivan, men i fredags hade jag väl hjärnsläpp och glömde visst det:(
Och tydligen var det en lapplisa där och satte en bot, FAN va onödigt! 400 spänn åt helvete.
På lördagen åkte jag och barnen och badade i Largen med Peter och Sara, riktigt bra vatten där, dit får vi åka fler gånger! Men det var ju molnigt så vi frös efter badet, fikade lite, åkte sen vidare för att kolla på färjan till justerö, det tyckte barnen var lite kul, så den får man väl ta och åka nån dag:)

Sen hämtade vi Andreas vid 15-tiden. Han och Zebbe åkte in till American car show i Norrtälje för att kolla på bilar, och jag och Stella hade tjejmys, åkte och åt pizza i Rimbo, sen hyrde vi film och köpte godis :)
Bra för barnen att va ifrån varandra och få lite egen tid.
Igår hade Stella en kompis här, dom lekte och hade så roligt :) Sen blev det en lugn kväll här hemma, barnen somnade 19.30, då satt vi på altanen och drack lite kaffe i lugn och ro, det var skönt!

Idag är Andreas sista pass, sen får han ÄNTLIGEN semester!!! Det ska bli mysigt att vara lediga allihop, 4 veckor får vi tillsammans, så skönt!! Sen ska barnen och Andreas vara lediga 2,5 vecka till när jag börjar jobba.

En sån där liten Mini hade vi också innan barnen kom, och nån gång ska vi ha en sån igen, dom e så häftiga!!

Fredag idag då

Har faktiskt INTE badat och solat idag :) Var lite skönt att vila från det en dag. Vi åkte hem till Fia för att hälsa och klappa på valpisen, och herregud så söt han va då!!! Stella blev lite kär tror jag:)
Fikade lite där, och sen på vägen hem tog vi en tur till en loppis jag spanat på ett tag. Och där fyndade vi lite, barnen köpte 2 gosedjur i var för en femma. Och jag hittade dessa små söta vaser och en fin gammal silverbricka, pris på allt, 10 riksdaler, tack för det!

Har även inhandlat lite tekniska prylar, det gör jag sällan för jag hatar teknik, sladdar och sånt, huuu, läskiga grejer. Men det här är ju rätt "nyttiga" prylar, en blender så man kan göra goda smoothies :)

Köpte också en Sodastream så man kan göra eget bubbelvatten, slipper man släpa hem flaskor, och slipper släpa dom till återvinningen sen :) Sedär lite miljötänk av mig!

Nu ska vi se "Farsan" hoppas man får skratta ordentligt!

Havsbad igår

Igår var sambon ledig också, hans enda lediga dag den här veckan, stackarn! Så då blev det sol och bad hela dagen. Vi åkte ut till björkö-örn för lite salta dopp, det var härligt! Stella trivdes som fisken :) för här såg man ju bottnen hela tiden, så hon kunde gå runt och leta fisk och andra läbbiga sjöodjur. Som alltid när vi åker dit så kommer molnen och det blir kallt :( så ungarna frös och gnällde efter nån timme så då packade vi ihop och åkte till Norrtan, Andreas skulle handla fler träningsprylar, ja ni vet sånt som alla män har hemma, hantlar, vikter ,TRAPETSSTÅNG(!).
Sen blev det lite mat på gyllene måsen, och då hade solen värmt på ordentligt så vi drog till nästa bad:) Där plaskade vi nog till klockan 17 tror jag, riktigt skönt!

Blev kallt efter ett tag...

Plockat in lite blommor och blad :)

Ibland e de fan inte lätt att vara förälder! Man vill göra så rätt hela tiden, men ibland räcker inte tålamodet till och det blir mycket bråk och skrik, helt onödigt jag vet men ibland blir det för mycket liksom. Just nu är Zebbe i en väldigt trotsig period, det ska bråkas och skrikas om allting nästan, och Stella verkar hänga på hon med :) Så det blir lätt att man bara skäller hela tiden, men nu är det slut med det, det blir så tråkigt ju! Får försöka räkna till tio och bita sig i läppen istället :) Och vara lite mer konsekvent. Den förälder som säger att det ALLTID är såååå underbart enkelt och bara roligt att ha barn ljuger, punkt slut. Det är det oftast, men det är fan ett hårt jobb också!

bakat

Igårkväll bakade Zebbe och jag pizzabullar!

Fast Zebbe bakade inte bullar, han bakade flygplan och vattenpistoler :)

Dom fick toppbetyg av ungarna, och perfekta att ha med sig i picnic-korgen!!

Receptet hittar ni här : http://www.alltommat.se/recept/pizzabullar-2242
Jag bytte ut hälften av mjölet till dinkel, och så hade jag i hackade svarta oliver.

Nu har vi varit och badat i några timmar, så nu får barnen hålla sig inne ett tag och vila och dricka. Jag me för den delen:) Dom var här med våran TV som pajade förra helgen, så nu kan vi glo på den igen om kvällarna, inte för att jag har saknat den men ikväll börjar morden i Midsomer, och det får man bara inte missa!!!
Vi hade sån jäkla tur att vi hade tagit 5 års försäkring på den så det kostade bara några hundringar att laga den. Ibland e vi bra kloka i alla fall!

smälter bort

vi drar till stranden!

Härlig helg

I fredags hörde man bara prat om "tropisk hetta" i helgen. Så jag kände att man ville till havet!! Satt och kollade efter stuga eller liknande på nätet och ringde runt typ hela dagen, ALLT var fullt! Fan också, men till slut så hittade jag en camping som hade EN stuga ledig, japp den tar vi sa jag!! Då var klockan typ 15.00. 16.15 hämtade vi upp Andreas i Rånäs, då hade jag hunnit packa bilen full med allt man behöver, rätt snabbt jobbat tycker jag själv ;)
Mot Gunnarsö. Receptionen stängde kl. 22, så det var ju att köra på rätt bra hela vägen, det blev ett lite längre lekochmat-stopp annars körde vi på hela vägen, fastnade i lite köer och så, men var framme 21.30 :)
Det var som en semesteranläggning som dom byggt upp på en egen halvö, jättefint var det!! Precis vid havet såklart, ååå jag älskar havet! Det är något speciellt. Stugan var som den skulle, inte toppmodern, men där fanns allt man behövde. Stugorna låg lite avskilt så det var hur lugnt som helst!! Så skönt. Barnen var överlyckliga såklart och sprang runt i tallskogen ibland stugorna och lekte och plockade blåbär och mossa :) Stella sa: Mamma kan du kalla mig för Mimmi Mossberg, för jag e ju så bra på att plocka mossa :)

Det var ju som sagt väldigt varmt så det var ju bad som gällde såklart! Dom hade något dom kallade för "barngrytan" en bassäng inne bland klipphällarna som dom lagt i massa sand och fixat till en perfekt barnpool, det var det bästa stället jag badat med barnen nånsinn! Sen vart det god middag i stugan och lördagsgodis såklart! På söndagen badade vi fram till 13.30, sen avslutade vi med glass innan vi åkte hem. En grymt härlig helg blev det!! Och det bästa av allt, jag har 5 hela veckor kvar innan jobbet kallar igen :)
Här är lite bilder.

Barnens lilla sovrum.

Gunnarsö

Den s.k "barngrytan"

Svalkande hav

Glasspaus.

Lilla stugan "krassen"

stugbyn.

Mat, lek och gympapaus i Valdemarsvik på vägen hem.

När jag var liten drogs man med på resor runt hela Sverige, tält, husvagn eller stugor bodde man i. Då var man alltid så avundsjuk på kompisarna som åkte utomlands på sommarlovet. Men nu är det jag som drar med mig mina ungar till olika campinplatser. Det finns inget bättre än svensk sommar tycker jag, och här i Sverige finns det så otroligt många vackra platser att besöka, dom kommer räcka hela livet, det kommer alltid finnas något man vill se eller åka till. Så jag får tacka min mor för att hon drog med mig och brorsan överallt, för nu är det dom bästa minnena man har. Och nu skapar vi egna, för våra barn.

Sköna dagar

Nu börjar semesterkänslan infinna sig, nu har man kopplat bort jobbet och stressar nog inte lika mycket tror jag. Fast det är svårt det där, med stressandet. Man är ju van vid ett visst tempo, och att ofta ha bråttom dit man ska, för man ska hinna med så mycket sen också. Men nu behöver man inte ha bråttom, och det är lite svårt att ställa om sig.
Idag var vi och badade vid vårat smultronställe. Helt perfekt för barnen, och dom hittade direkt nya kompisar som dom lekte med! Så byggde vi lite sandslott också:)
På vägen hem stannade vi och köpte glass, återigen en toppendag!

Han är ingen badkruka den här killen!!

Fina sommarlovsbarn!

I morse när jag kom ner så flög en fjäril omkring inne i en ljuslykta, undrar hur den kom dit?

Nu är det semester!!!

Äntligen, som man har gått och väntat på det här!!!
Fick sticka tidigare i söndags så då hämtade familjen mig så åkte vi och badade direkt, superskönt!! Sen lagades det tacomiddag och efter det blev det en kvällstur till en mysig lekpark med fika i kvällssolen! Kan det bli en bättre start på semestern? :)
Igår var sambon också ledig så vi tog en tur till Täby C för lite sommarshopping. Sambo kom hem med 18 kassar typ, och jag som inte skulle handla något fick med mig lite jag med, och lite till ungarna såklart.

Köpte Veet vaxremsor som jag har plågat mig själv med idag. Trevligt, men vad gör man inte.

Får se vad vi gör idag, ska iväg och handla lite nya hinkar och spadar så man kan göra lite sjyssta sandslott, det e kul :) Just nu är ungarna hos grannen och leker, dom har så kul ihop!
Här kommer lite sommarbilder, och fler lär det bli. 41 dagar semester kvar. :)

Andreas "klättrarn"

Fredag

Idag går barnen sista dagen på dagis, sen är det SOMMARLOV!! Jag får sommarlov på måndag, alltså bara 3 arbetspass kvar, tror ni dagarna segar sig fram nu eller!!
Får se om det blir vattkoppor här på semestern, det går på dagis nu... Jag tror att jag har haft det men jag är inte säker :/ Hoppas man slipper det i alla fall!!!!

Annars har vi börjat ladda för semester här hemma, köpt sommarsandaler, simpuffar och nya utemöbler, så nu kan vi ha sommar!! Åkte och badade i förrgår, men det började åska och regna typ direkt när vi kom fram, så barnen hann bara doppa sig så var det dags att åka hem :( Men det var rätt skönt i vattnet faktiskt!
Nej nu ska vi göra oss i ordnig för dagis och jobb, hörs igen!