Härlig helg

I fredags hörde man bara prat om "tropisk hetta" i helgen. Så jag kände att man ville till havet!! Satt och kollade efter stuga eller liknande på nätet och ringde runt typ hela dagen, ALLT var fullt! Fan också, men till slut så hittade jag en camping som hade EN stuga ledig, japp den tar vi sa jag!! Då var klockan typ 15.00. 16.15 hämtade vi upp Andreas i Rånäs, då hade jag hunnit packa bilen full med allt man behöver, rätt snabbt jobbat tycker jag själv ;)
Mot Gunnarsö. Receptionen stängde kl. 22, så det var ju att köra på rätt bra hela vägen, det blev ett lite längre lekochmat-stopp annars körde vi på hela vägen, fastnade i lite köer och så, men var framme 21.30 :)
Det var som en semesteranläggning som dom byggt upp på en egen halvö, jättefint var det!! Precis vid havet såklart, ååå jag älskar havet! Det är något speciellt. Stugan var som den skulle, inte toppmodern, men där fanns allt man behövde. Stugorna låg lite avskilt så det var hur lugnt som helst!! Så skönt. Barnen var överlyckliga såklart och sprang runt i tallskogen ibland stugorna och lekte och plockade blåbär och mossa :) Stella sa: Mamma kan du kalla mig för Mimmi Mossberg, för jag e ju så bra på att plocka mossa :)

Det var ju som sagt väldigt varmt så det var ju bad som gällde såklart! Dom hade något dom kallade för "barngrytan" en bassäng inne bland klipphällarna som dom lagt i massa sand och fixat till en perfekt barnpool, det var det bästa stället jag badat med barnen nånsinn! Sen vart det god middag i stugan och lördagsgodis såklart! På söndagen badade vi fram till 13.30, sen avslutade vi med glass innan vi åkte hem. En grymt härlig helg blev det!! Och det bästa av allt, jag har 5 hela veckor kvar innan jobbet kallar igen :)
Här är lite bilder.

Barnens lilla sovrum.

Gunnarsö

Den s.k "barngrytan"



Svalkande hav


Glasspaus.


Lilla stugan "krassen"

stugbyn.

Mat, lek och gympapaus i Valdemarsvik på vägen hem.

När jag var liten drogs man med på resor runt hela Sverige, tält, husvagn eller stugor bodde man i. Då var man alltid så avundsjuk på kompisarna som åkte utomlands på sommarlovet. Men nu är det jag som drar med mig mina ungar till olika campinplatser. Det finns inget bättre än svensk sommar tycker jag, och här i Sverige finns det så otroligt många vackra platser att besöka, dom kommer räcka hela livet, det kommer alltid finnas något man vill se eller åka till. Så jag får tacka min mor för att hon drog med mig och brorsan överallt, för nu är det dom bästa minnena man har. Och nu skapar vi egna, för våra barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0