fort fort fort!

Fort går tiden, dagarna bara rinner förbi!!
Jobb med massa olika kurser, plugg, cykla dit, hämta där, städa lite, sova lite, trädgårdsbestyr, och så hinna njuta av den underbara våren och värmen såklart!
Än sålänge: Gillart!
Många bollar i rullning = Bra planering
Annars skiter det sig, i alla fall i mitt huvud, måste planera, strukturera, låta allt gå några vändor i hjärnan, sen går det bra. Bara jag har koll. Annars blir det stress.
Försöker släppa taget ibland, men då blir det rörigt i lilla huvet.

Har haft riktigt sköna lediga dagar nu, varit ute och grejat på tomten, såå skönt att bara röja och slita bort allt gammalt torrt och grått och tråkigt, och därunder hittar man knoppar och gröna små blad som tittar upp, då blir man glad!
Har tagit sköna promenader och cykelturer med barnen, hittat massa vårtecken och bara sugit in den varma luften.
Igår när jag stod ute på uppfarten så hörde jag en trana, såg den först efter ett tag när den seglade runt över träden. Att nånting så yttepyttelitet som att höra en fågel kan göra en så glad! Jag blir liksom lycklig av sånt där.
Fåglar, blommor, knoppar, sköna cykelturer.
Fan va löjligt!
Ja kanske, fast det skiter jag fullständigt i.
Uppskatta de små sakerna i livet, det försöker jag göra, lycka behöver inte kosta, ofta är den helt gratis.

Igår kom en kompis till Stella och sov över, dom hade jättekul och mysigt, hon stannade till 12 idag, då vi åkte till stallet. Stella va jätteduktig idag, och jag pratade med en tjej därnere så nu ska hon få börja i en grupp, hon tyckte hon skulle passa in där! Det kommer bli kul för henne!
Sen träffade hon en annan klasskompis som har häst där, så hon fick stanna med henne i stallet en stund, sen skulle hon åka med henne hem. Gissa om hon va lycklig att få va kvar i stallet!

Nu ska Zebbe och jag ut och cykla lite, sen blir det myskväll med Gladiatorerna och äppelpaj, mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0