Vattenlös morgon

I morse när sambon skulle koka ägg så fanns där inget vatten i kranen, inte en endaste liten droppe!
Helvete tänker jag, sånt här är min värsta mardröm, att saker ska gå sönder i huset.
Det sätter sig direkt som en klump i magen och axlarna hamnar ihöjd med örsnibbarna direkt.
Jag vill bara packa väskan och flytta på studs.
Min rädsla för såna här saker bottnar väl i att jag inte kan, att jag inte har koll.
Kanske borde gå nån utbildning i det, typ husägarutbildning.


Tur att sambon alltid e lugn och inte har tummen mitt i handen, han brukar kunna fixa det mesta den mannen, och det är jag glad för. Jobbigt om han också satte sig i ett hörn och bet på naglarna så fort nåt strular.
Sen kan vi alltid ringa svärfar, han vet allt, kan allt, och har alltid svar på allt, vare sig det gäller bilar, hus eller vad det är.
Så med några goda råd från honom och en handlingskraftig sambo va det fixat på mindre än en timme.
Dörren till källaren hade stått öppen hela natten, varpå det hade frusit i ett av rören därnere, men det var lätt fixat med en hårtork!
Vi har sån jävla tur jämt med sånt här, måste jag ändå säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0