plugg igen!

Va in till skolan idag för uppstart av kursen, har samma lärare som i sjukvården, och hon e riktigt bra så det va ju kul!! Har tittat igen kursbeskrivning och moduler, och det ser inte alltför betungande ut :)
Hade också bokat ett möte med en studievägledare idag, för nu har jag bestämt mig för att läsa upp mitt slutbetyg!
Gick ju bara ett år på gymnasiet, och hade inte så mycket betyg att skryta med därifrån, så nu har jag fått lite att bita i!
Tänkte börja med kärnämnena och det kommer väl ta ett år (!) typ, eftersom jag tänker plugga på halvfart och fortfarande jobba heltid, men men, lika bra att få det gjort.
Sen får jag se om jag läser lite andra ämnen också så jag får ihop mina poäng, det känns som att det lutar åt det i alla fall, och då kan jag välja vilka kurser jag vill, bara sånt som e roligt att läsa alltså:)
Alternativet finns ju att göra högskoleprovet, men det känns meningslöst så länge jag faktiskt inte vet vad jag vill bli när jag blir stor..
Finns så mycket.
Sjuksköterska känns sådär, men Silviasyster är jag sugen på, men då kostar den utbildningen ca:80000..
Nåt som jag absolut är sugen på är Arbetsterapeut, det skulle passa mig som handen i handsken!
Men det gäller ju att va säker om man ska lägga ner 3 års studier och pengar med för den delen..
Så det blir bra att plugga upp mina ämnen först, sen om 2-3 år kanske jag vet vad jag vill, vi får se.





Känns riktigt bra i alla fall.
Jag känner att jag kan, har sett på mig själv lite som hon som aldrig gick klart gymnasiet, och sen jobbade som vårdbiträde resten av livet.
Inget fel med det, men det känns inte som jag.
Men nu har jag fått ett jäkla självförtroende, jag kan också plugga på högskola, jag kan fan bli vad jag vill!
Känns riktigt, riktigt bra.
Kunskap är makt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0