sjukstuga

Har mått piss de senaste dagarna om jag ska va ärlig.
Haft skitont i nacken, och haft 2 knölar vid öronen som värkt, varit allmänt trött och grinig :(
Knölarna har jag haft i typ 2 månader, så nu ville jag kolla upp vafan det är för nåt.
Visade sig vara lymfkörtlar som svullnat upp, och det kan tydligen sitta i lääänge. Dom tog lite prover för säkerhets skull.
Så nackvärken beror antagligen på stress, så har fått en tid hos jukgymnasten på måndag, men jag tror jag kan få en tid imorgon också, det behövs en genomgång av nacke/axlar känner jag.
Jag vet ju att jag stressar och då spänner mig, har ju haft problem med nacken förut p.g.a det, men att sluta stressa och inte ta på sig för mycket och lära sig slappna av, det är lättare sagt än gjort det.
Så just nu är alvedon och vetekudden mina bästa vänner.

Så jag bestämde mig för att vara hemma 2 dagar nu, jag måste tänka lite på mig själv också, men det tar emot att ringa sig sjuk, särskilt när man får höra hur ont om folk det är och hur jobbigt det är för stackars chefen som måste sätta sig och ringa in personal nu när jag blev sjuk också.
Jaha och vad vill du att JAG ska göra åt det?
Dom e jävligt bra på att ge en dåligt samvete, och det sa jag till chefen också.
Som om hon bryr sig.
Så länge man jobbar och sliter och bara ser glad ut och säger ja tack, då är man värd nånting, eller?
Nej nu ska jag försöka vila, försöka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0