Jobbhelg

Var ledig i onsdags, så då kom bror min och fikade, och käkade lite lunch här med, mycket trevligt!
Alltid lika kul att byta tankar med någon som är så lik en själv, som tänker lika i mycket, långt ifrån allt men mycket.
Sen var vi till stallet till Stellas ridning, och den här gången tog hon ett stort steg framåt, så duktig!
Innan har hon inte riktigt vågat göra själv, som att sätta på sadeln, tränset, och leda hästen. Så det har jag gjort.
Men nu sa jag att det va dags för henne att prova lite själv också, och det gjorde hon och det gick hur bra som helst!
Hon fixade mycket själv på hästen innan, hon ledde helt själv, och t.o.m travade själv.
Hon fick beröm av ridläraren, andra mammor och mig förstås :)
Sånt där blir man så oerhört stolt över, att se ens barn växa sådär, och se hur stolt hon blev själv när hon faktiskt fixade det!
Ibland behöver hon bara en liten knuff framåt för att inse hur duktig hon är, härligt att se!

Igår va jag in och jobbade 4 timmar bara, mest mötestid..
Satt på förmiddagen och jobbade med min hemläxa till nästa förbättringsledarmöte, nästa vecka.
Fick till det rätt bra där tror jag! :)
Så nu är det dags för helgjobb igen!
Zebbe och jag ska snart hoppa på cykeln ner mot dagis, hoppas det inte blåser för mycket...

Just det!!!
Igår när jag cyklade hem fick jag se nåt vitt skymta i dikeskanten!
Vitsippor!!
Tvärnitade med cykeln så det glödde om däcken, nja inte riktigt kanske.
Men nu är det vår på riktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0