Torparhelg

Ska skriva lite om helgen i torpet tänkte jag!
Vi åkte ner på fredagen efter Stella hade slutat skolan. Eftersom hon blir åksjuk så skulle hon sitta i fram, och eftersom jag också blir ruggigt åksjuk så tog jag postafen så jag kunde sitta i bak, men fyfan va däckad man blir av dom! Somna typ vid 19 tiden på kvällen :( Inte så kul. Men vi tog igen kvällsmyset både på lördagen och söndagen istället! :)
Det va inte alls så kallt i huset som jag trodde, och det gick snabbt att elda varmt igen, så mysigt!
På lördagen tog vi det lugnt, åkte in till Laxå och handlade, där har har dom en godisaffär som heter "godisakuten" så där gjorde vi av med lite kosing $$$
Sen fixade vi tacos och så blev det massa spel och godis hela kvällen, och grimastävling såklart!


Här gör vi bokstäver med kroppen, så får alla gissa vilken bokstav man är, riktigt kul!!!



Här gör Zebbe och jag  W:



Vi har spelat en massa också!
Fia m knuff
Kalaha (Stella vinner jämt den lilla skitungen)
Memory
Musse pigg spel
Barnen tycker det är jättekul! Och inte en enda gång när vi är där nere har jag hört barnen nämna TV eller data eller sånt, och det e jäkligt bra!
Fia med knuff är nog nya favoriten, den passar för alla liksom.

Till och med när hon är ful är hon söt!

På söndagen åkte vi först en sväng till Riddarparken, sen åkte vi hem och bestämde oss för att gå ut i skogen och leta svamp.
Påväg till boden hittar jag kantareller, mitt på gräsmattan!!
Och vi behövde inte gå långt in i skogen innan vi hittade mer, så det blev både stekt svamp och svampsås till middag sen! Stella va väldigt nöjd, hon är en riktig liten skogsmulle, och älskar allt med naturen!
Zebbe tyckte också det va roligt, men inte lika kul att vi stötte på en ganska arg huggorm som fräste åt oss, hua.




Gjorde lite nödvändigt trädgårdsarbete också, gräsmattan hade blivit till en djungel :/
Men annars har vi verkligen bara haft det skönt, inga måsten eller väckarklockor, väskor som ska packas eller tvätt som ska hängas, ett lufthål mitt i vardagsslitet.
En riktigt skön helg med bara lugn och ro, och massa mys med hela familjen, kunde inte ha varit bättre, inte på något sätt.



Lupiner som blommar för fullt i Oktober


På måndagen åkte vi hemåt igen, fick med oss en stor kasse med jättefina stooora äpplen av bonden, så snälla!
Har fler bilder, så jag kanske lägger in mer sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0